Search Engine Optimization, kao deo digitalnog marketinga, obuhvata kompletan proces rada na sajtu, ali i van sajta, kako bi se on što bolje plasirao u organskim rezultatima pretraga. Kada govorimo o rangiranju nekog sajta na internetu, praktično se podrazumeva da mislimo na Google search, s obzirom na njegov dominantan položaj.
Iako nije jedini pretraživač, tu su između ostalih Yahoo i Bing, reč je o daleko najuticajnijem igraču na tržištu. Dovoljno je da vas podsetimo da je skovan i termin „izguglati”, gde se misli na pronalaženje nečega na internetu. Da bi se sajt dobro rangirao, potrebna je dobra search engine optimizacija. Dakle, šta je SEO i zašto je on potreban?
Šta je SEO analiza?
SEO analiza predstavlja prvi korak pre samog rada na optimizaciji. U ovom koraku se upoznajemo sa sajtom i analiziramo ga sa tehničkog, on-page i off-page aspekta. Na ovaj način dolazimo do prave slike koji problemi utiču na trenutno rangiranja sajta, kao i to šta je potrebno da se uradi kako bi se postigao najbolji mogući rezultat i unapredio analizirani sajt.
Analiziranje će se razlikovati u zavisnosti od toga da li radite analizu za novi ili postojeći sajt, a zavisiće i od toga koliki je vaš pristup različitim podacima koje treba proveriti. Skoro za sve oblasti SEO analize postoje alati koji vam omogućavaju da analiza bude potpuna i brza. Pomoću alata možete analizirati i konkurenciju skoro u istom obimu kao i svoj sajt.
Postoji više vrsta SEO analiza (opšta, ciljana itd.) koje imaju za cilj da daju što precizniju sliku o stanju sajta, a u nastavku su dati neki od elemenata koje treba proveriti:
- Tehnička analiza – Provera tehničkih podešavanja na sajtu. Gleda se da li na sajtu postoji robots.txt fajl, da li strane imaju canonical tag, vreme učitavanja sajta, da li su sajt i njegove strane indeksirane ili je sprečen pristup nekim stranama itd.
- On-page analiza – Pregled strukture sadržaja na samom sajtu. Važno je proveriti da li su naslovi strana i metaopis jedinstveni, da li naslov i h1 sadrže ključne reči, da li je URL optimizovan…
- Off-page analiza – Istraživanje spoljnih linkova koji vode ka analiziranom sajtu. U tom slučaju treba znati koliko backlinkova ima, sa koliko domena dolaze ti backlinkovi, da li su domeni indeksirani, kakav je autoritet domena koji linkuju ka sajtu itd.
Jedna od najvažnijih stavki SEO optimizacije jeste rangiranje za željene ključne reči kako biste se u okviru pretraga prikazivali u okviru tema koje su vam relevantne.
SEO optimizacija značenje: SEO kao pojam označava proces kojim se po pravilima Google pretraživača dostiže optimalna vidljivost web sajta radi privlačenja i dovođenja što većeg broja posetilaca.
Na Google i drugim pretraživačima interneta dobijemo linkove kvalitetnih web stranica koje sadrže traženi pojam.
Na pitanje šta je SEO, možemo reči da znači: Optimizacija sajta za pretraživače (Search Engine Optimization). SEO optimizacija sajta je veoma složen proces rada, kako na samom sajtu (On-Site i On-Page SEO), tako i izvan njega (Off-Page SEO).
Šta je SEO sajtova, SEO optimizacija web sajta značenje i smisao – slika:
SEO optimizacija sajta značenje? Šta je cilj optimizacije sajta?
SEO optimizacija web sajta omogućava da Vaš sajt dođe baš do onih ljudi do kojih želite da dođete i koji su zainteresovani za to šta nudite. Izuzetno je važno to što ovim merama Vaša konkurencija biva potisnuta u drugi plan.
SEO optimizacija web sajta značenje za pretraživače interneta: Search Engine Optimizer, Search Engine Optimization ima za cilj što bolju poziciju web sajta i jačanje saobraćaja sajta preko organskih (prirodnih) rezultata pretrage na velikim svetskim pretraživačima interneta kao što su Google, Bing, Yahoo i drugi.
SEO sajtova za Google pretraživač je jedna od najvažnijih SEO usluga. To je metodologija povećanja broja poseta web sajtu tako što se obezbeđuje visok plasman njegovih stranica u rezultatima pretrage (SERP) Google-a kao najvećeg pretraživača interneta.
Zašto je SEO optimizacija web sajta toliko važna?
Smisao SEO optimizacije sajtova je u tome što pomaže da se web sajtovi pozicioniraju tako da budu brzo pronađeni i posećeni na tražene ključne reči za koje su optimizovani. SEO optimizacija web sajta pomaže da i u otežanim uslovima uspešno ispunjavate svoje poslovne ciljeve uz pomoć svog web sajta.
Šta je SEO danas? Na tržištu je ogromna konkurencija. Milioni korisnika interneta svakodnevno su u potrazi za odgovorima na njihova pitanja i probleme. SEO je danas važniji nego ikada, ali sa potpuno novim pristupom i preciznije definisanim ciljevima!
Optimizacija sajta za pretraživače se sve do 2013. godine oslanjala na ključne reči za sajt radi rangiranja i izlistavanja najboljih sadržaja kao odgovora na postavljane upite. Od pojave Googleovih algoritama Pande (2011) i Penguina (2012) pa do danas, smisao, značaj, taktike i strategije optimizacije za pretraživače doživeli su velike i korenite promene.
Savremena SEO zasniva se na što preciznijem razumevanju namere korisnika Google pretraživača prilikom postavljanja upita za pretragu, a ne na upitima kao ključnim rečima. Danas je najbolja taktika optimizacije sajta za pretragu ona koja je usmerena na definisanje i ispunjavanje ključnih potreba Vaše ciljane grupe (publike) prilikom pretrage.
SEO optimizacija sajta značenje za savremene pretraživače interneta
SEO optimizacija za pretraživače je danas od suštinskog značaja za vlasnike web sajtova, jer:
- Korisnici su skloni da izaberu jedan od 5 prvih predloga na stranici sa rezultatima pretrage. Da bi dobili posetioce na svoju internet stranicu morate se naći u prvih 10 rezultata pretrage.
- SEO vas stavlja ispred konkurencije. Ako dva sajta prodaju istu stvar, pretraživač će ponuditi posetiocu sajt koji je optimizovan. Taj sajt će imati više klijenata i bolji plasman svoje ponude.
- SEO optimizacija web sajta obezbeđuje pouzdane rezultate. Bez SEO optimizacije više saobraćaja ne može uvek da znači i više zarade. Uz SEO izbegavate gubitak vremena i novca.
- Bez SEO optimizacije sajta ostvarivanje vaših ciljeva ide teže, što često dovodi i do neprijatnih iznenađenja.
- Korisnici veruju pretraživačima. Prisustvo web sajta na visokoj poziciji za ključne reči koje pretražuje, posetilac vidi kao potvrdu njegovog kvaliteta. Takve sajtove ljudi rado posećuju i promovišu na jakim društvenim medijima kao što su Facebook-u, Tvitter…
Black hat SEO
Black Hat SEO se fokusira na zaobilaženje pravila i varanje sistema kako bi Google stekao pogrešan utisak o sajtu i rangirao ga bolje nego što je njegova stvarna vrednost. Kada govorimo o optimizaciji sadržaja samog sajta pomoću nekih od Black hat SEO metoda, on se prevashodno optimizuje za pretraživače koji analiziraju sajt. Na taj način se pokušava prevariti algoritam kako bi pozicije za koje se sajt rangira bile više, iako odstupaju od prave vrednosti sajta.
Zabranjene taktike su najčešće:
- Ubacivanje skrivenog teksta, koji je nevidljiv za korisnike, ali ne i za pretrage;
- Keyword Stuffing, tj. preterivanje sa ključnim rečima u tekstu;
- Link farming, gde se na veštački način prave linkovi i kreira lažna reputacija sajta.